او در ادامه ضمن انتقاد از بي توجهي مسئولان به موضوع فيلم سازي ديني طي ۳۰ سال گذشته گفت: در اين مدت افراد مختلفي با ديدگاه هاي گوناگون مسئوليت سازمان هاي فرهنگي و هنري کشور را بر عهده گرفتند، اما هيچ يک موفق نشدند براي اصلاح وضعيت فيلم سازي در کشور کاري کنند.سلحشور با بيان اين که فيلم هاي دهه ۶۰ به مراتب سالم تر و ارزشمند تر از فيلم هاي امروز بود، اظهار داشت: متأسفانه در برخي فيلم هايي که امروز ساخته مي شود، اهانت به ارزش ها، بي بند و باري و... بيش از گذشته است.وي ادامه داد: من فکر مي کنم علت اين که فيلم سازي ما در خدمت اسلام و انقلاب در نيامده، اشکالات موجود در ماهيت هنر فيلم سازي ماست.اين کارگردان سينما و تلويزيون با اشاره به اين که فيلم سازي حاصل ترکيب چندين هنر است خاطر نشان ساخت: ما در يکايک اين رشته ها هنرمندان ارزشمندي داريم ولي شاهد هستيم زماني که اين هنرمندان در سينما دور هم جمع مي شوند، برآيند خوبي حاصل نمي شود.
فرج ا... سلحشور در ادامه با برشمردن اصول سينماي غرب، پيروي از آن ها را عامل تمام مشکلات سينماي ايران دانست و بر تدوين مبناي مذهبي براي سينماي کشورمان تأکيد کرد.او با بيان اين که دروغ گويي و توهم پردازي، انسان محوري و مادي گرايي ۳ رکن مبنايي سينماي غرب است، گفت: هيچ يک از اين ها با اسلام هم خواني ندارد و طبيعي است که در يک کشور اسلامي سينما با تعريف غربي نمي تواند جايگاهي داشته باشد.سلحشور با انتقاد از اين که تاکنون کسي براي تعريف مبناي ديني در سينماي ايران اقدامي نکرده است، ابراز داشت: دولت براي حل مشکلات اقتصادي کشور ۲۰۰ اقتصاددان را به مدت ۲سال دور هم جمع مي کند تا با هم تبادل نظر کنند، اما براي حل معضل فرهنگ و هنر کشور هيچ اقدامي نمي شود.او خواستار برگزاري نشست هايي با حضور هنرمندان فرهيخته، ارزشمند و اهل معنا و معرفت براي حل مشکلات فرهنگي کشور شد و گفت: دليل اين بي توجهي اين است که کسي براي فرهنگ، هنر، اخلاق و مذهب جامعه ارزش قائل نيست.سلحشور ادامه داد: تنها کسي که در اين کشور مشکلات فرهنگي هنري را درک مي کنند و راه حل آن را هم مي دانند مقام معظم رهبري هستند. اما متأسفانه مسئولان اجرايي به سخنان ايشان توجه لازم را ندارند.
وي در ادامه با بيان اين که مي توان براي فيلم سازي مباني مذهبي تدوين کرد، به موفقيت هاي سريال يوسف پيامبر(ع) اشاره کرد و گفت: در نظرسنجي هايي که انجام دادم، بيشتر به اين پاسخ رسيدم که ۲ موضوع داستان زيبا و دکور و لباس خوب عامل موفقيت اين سريال بوده است.سلحشور سپس با اشاره به آيه آخر سوره يوسف(ع) که عوامل زيبايي اين داستان را عبرت آموزي از سرنوشت ديگران، نبود افترا و دروغ و وجود هدايت و رحمت عنوان مي کند، ابراز داشت: مباني داستان نويسي ما بايد بر ۴ رکن قصه زيبا، عبرت آموزي، دروغ نبودن و ارائه محتواي ارزشي، آموزنده و سازنده استوار باشد.وي افزود: متأسفانه سينماي ما تاکنون از همان ۳ رکن سينماي غرب پيروي کرده که همين موضوع باعث شده است که نتوانيم سينما را در خدمت اسلام و انقلاب دربياوريم.سلحشور با بيان اين که ما مي توانيم به جاي داستان هاي دروغ و خلاف واقع، از رويدادهاي واقعي و هم چنين داستان هاي قرآني استفاده کنيم و فيلم هاي آموزنده و در عين حال زيبا بسازيم، تأکيد کرد: عامل نجات سينماي ما گرايش پيدا کردن سينماگران به سمت ساخت داستان هاي واقعي است.او در عين حال اذعان داشت: من چندين ماه است که ۱۲ نفر از فيلم نامه نويسان مذهبي و قوي کشور را دور هم جمع کرده ام تا به جمع آوري و نگاشتن اين داستان هاي واقعي اقدام کنند ولي متأسفانه به اين دليل که داستان نويس هاي ما به دروغ نوشتن عادت کرده اند، تاکنون حتي موفق به نوشتن يک داستان هم نشده اند.